W Polsce działa bardzo wiele aptek internetowych. Szacuje się, że ich liczba to między 100 a 200 aptek. Konkurencja jest dosyć spora, jednak największa rywalizacja ma miejsce między kilkoma największymi aptekami.
W jaki sposób takie apteki mogą między sobą konkurować i co może być ich wyróżnikiem biorąc pod uwagę ostatnie zmiany prawne dotyczące zakazu reklamy apteki?
Istnieje szereg działań, które mogą wykonać apteki w celu poprawy widoczności swojej strony w Internecie.
Co można zrobić?
Do takich działań możemy zaliczyć np. tworzenie profesjonalnych artykułów poradnikowych, które będą zawierać informacje na temat tego, jak radzić sobie z różnymi problemami zdrowotnymi.
Dodatkowym i pomocnym rozwiązaniem może być baza Q&A czyli pytań i odpowiedzi skierowanych do użytkowników portalu, którzy zastanawiając się nad wyborem danego kosmetyku, czy suplementu diety z pewnością chcieliby dowiedzieć się nieco więcej na temat danego produktu.
Oddzielną sprawą są różnego rodzaju fora internetowe, czy inne grupy dyskusyjne, na których użytkownicy dyskutują między sobą na temat produktów aptecznych i problemów zdrowotnych.
W takich miejscach pracownicy apteki mogą się aktywnie i jawnie udzielać pomagając od odpowiadając na pytania użytkowników. Tworząc takie profile na forach można w ten sposób budować pozytywny wizerunek danej apteki i jednocześnie pomagać osobom, które normalnie otrzymałyby odpowiedzi niekoniecznie od specjalisty farmaceutycznego.
Z czego musiały zrezygnować apteki?
Ograniczenie reklamy zmusiło apteki do zrezygnowania z programów partnerskich i lojalnościowych. Każda apteka internetowa, która do tej pory posiadała różnego rodzaju gazetki reklamowe teraz musi niestety zrezygnować z tego typu form reklamy.
Podobne problemy spotkały apteki tradycyjne, które chcąc reklamować swoje placówki fizyczne w miastach również nie mają zbyt dużego pola do popisu. Z witryn sklepowych zniknęły wszystkie reklamy, plakaty i ulotki, a bilbordy i tablice reklamowe na przystankach zostały zastąpione reklamami o innej tematyce.